۱۳۹۲ آبان ۱۹, یکشنبه

مجموعه کامل آثار عیاس نعلبندیان نمایشنامه نویس معروف ایرانی بعد از سی سال به چاپ رسید

.به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه کاملی از نمایشنامه‌ها و آثار عباس نعلبندیان به زودی در شهر لندن به چاپ خواهد رسید. این مجموعه شامل 11 نمایشنامه، یک رمان، یک مجموعه داستان، چند داستان منتشر نشده و 2 نمایشنامه منتشر نشده از این نویسنده است.

این مجموعه با مقدمه جواد عاطفه و ضمیمه‌های مربوط به هر نمایشنامه چاپ خواهد شد. به علاوه عکس‌ها و تصاویر اجراهای نمایش‌ها هم در این مجموعه منتشر می‌شوند. این مجموعه در واقع آغازی برای «شناخت‌نامه 5 جلدی عباس نعلبندیان» است که به همت عاطفه پاکبازنیا و جواد عاطفه منتشر خواهد شد.

بروشورها و پوسترهای اجرا نیز از عناصری هستند که در کتاب‌های این مجموعه به چاپ می‌رسند. تعداد همه عناوین این مجموعه 16 جلد است که به زبان فارسی چاپ خواهند شد. قرار است پس از انتشار، از این مجموعه در یکی از محافل آکادمیک لندن رونمایی شود و در ادامه آن، عاطفه نیز یک کارگاه آموزشی سه روزه درباره موضوعات مرتبط برگزار کند.

قرار است به زودی امکان عرضه این مجموعه در سایت آمازون فراهم شود تا علاقه‌مندان و مخاطبان در کشورهای مختلف امکان خرید این مجموعه را از طریق اینترنت هم داشته باشند.

عباس نعلبندیان، نمایشنامه‌نویس متولد سال 1328 بود. «صندلی کنار پنجره بگذاریم و بنشینیم و به شب دراز و تاریک خاموش سرد بیابان نگاه کنیم»، «ناگهان هذا حبیب الله مات فی حب الله هذا قتیل الله مات بسیف الله»، «اگر فاوست یک کم معرفت به خرج داده بود»، «پوف»، «هرامسا» و «داود و اوریا» تعدادی از آثار او هستند. این نمایشنامه‌نویس در سال 1368 درگذشت.http://persianbooks2.blogspot.ru/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر