۱۳۹۳ دی ۲۶, جمعه

همایش اصلاحات


برگزاری همایش سراسری اصلاح طلبان 

همایش سراسری اصلاح طلبان توسط اعضای " شورای هماهنگی جبهه اصلاحات " تشکیل شد و با این که از محمد خاتمی " پدر خوانده اصلاحات به عنوان سخنران اول دعوت به عمل آمده بود ، ایشان در همایش شرکت نکرده و فقط به پیامی بسنده کردند با این مضمون : 
" امیدوارم در دولت یازدهم فضا برای فعالیت‌های سیاسی گروه‌های گوناگون فراهم شود. وی در ادامه از شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خواست که : " برای نزدیک کردن جریان‌های گوناگون اصلاح طلب و نیز همه آن‌هایی که اصل نظام و تلاش برای استوار کردن پایه‌های جمهوری اسلامی را پذیرفته‌اند تلاش کنند».
و اما .......نکته اصلی در ابن است که آقای خاتمی در ابتدای پیام خود آرزو میکنند که فضایی آماده شود تا گروه های سیاسی گوناگون در آن فعالیت کنند ولی در پایان تاکید میکنند : "... همه آنهایی که اصل نظام وپایه های جمهوری اسلامی را پذیرفته اند ! " 
و در پایان برای پر شور کردن انتخابات آتی ، محمد رضا عارف میگوید : 
"اگر مشارکت مردم در انتخابات سال آینده مجلس بالای ۵۰ درصد باشد قطعا پیروزی از آن اصلاح‌طلبان خواهد بود" 
یعنی باز هم یک بار دیگر همان سناریوی تکراری و جوّ گیر شدن دوستان اصلاح طلب ما و نیز فحاشی های پر شور آنها در فضا های مجازی به غیر اصلاح طلبان !
از همین جا یک بار دیگر اعلان و اعتراف میکنم ، این جانب کوچک همه فرزانه مردم ترجیح میدهم اصولگرایان برنده  میدان رقابت  این مبارزه باشند  تا اصلاح طلبان! چرا که حداقل اصولگرایان  با پنبه سر نمیبرند . با لبحند های مهوّع  دروغ نمیگویند و مهم تر این که پیشینه آنها در گفتار و کردارسوای خوب یا بدش ، از ازل تا به امروز همان است که بوده  ، تغییر نکرده . در حالی که سوابق اصلاح طلبان گرامی امروز با دیروزشان که نام " پیرو خط امام " و غیره را بر پیشانی داشتند  با تفاوتی به مقیاس نور دارد . مصباح یزدی صادقانه میگوید : " مردم اصلا کی هستند که نظری داشته باشند ؟ "  
آقای خامنه ای نیز در انتخابات اخبر ریاست جمهوری صادقانه گفت : " کسانی هم که با ما مخالف هستند حداقل به خاطر کشور در انتخابات شرکت کنند "  این بدان معناست که ایشان وجود مخالفان نظام را حداقل به رسمیت میشناسند  و خیلی واقعگرایانه قبول کرده اند که منطقا باید عده ای نیز وجود داشته باشند که مخالف نظام باشند .
با این اوضاف من ترجیحم این است که در حال حاضر اصولگران در مصدر قدرت باشند تا اصلاح طلبانی که برای سهم خواهی از نظام و ارضاء جاه طلبی های خود پیوسته مردمان ساده لوح و عمدتا جوان را به میدان دعوت میکنند و خرشان که از پل گذشت برای همان مردم پشیزی ارزش و احترام قائل نیستد . هرگز یادم نمیرود محمد خاتمی در اواخر دوره ریاست خود به دانشجویان فرمودند : آدم باشید ! وگرنه دستور میدهم شما را اخراج کنند .!!!
 بماند رای دلاورانه و یواشکی ایشان و ......صد ها موارد دیگر را نیز .